Zapytaj eksperta
Redakcja
|
31 sierpnia 2022
My rozpoczynamy proces odbiorowy od wysłania Instrukcji Użytkowania klientowi na wskazany adres mailowy. To ważny dokument, który umożliwi przyszłym mieszkańcom dokładne zapoznanie się z zasadami utrzymania oraz użytkowania lokalu.
Dzień przed odbiorem, właściciel otrzymuje wiadomość SMS z adresem lokalu oraz z kodem do domofonu. Co istotne, aby ułatwić przyszłemu mieszkańcowi inwestycji dotarcie do jego mieszkania, na terenie osiedla ustawiane są specjalne oznaczenia, wskazujące drogę.
Odbiór ma charakter hybrydowy, tzn. w pierwszym etapie właściciel dokonuje oglądu mieszkania samodzielnie, bez obecności pracownika firmy deweloperskiej. Trwa to zwykle około godziny.
Następnie pracownik działu relacji z klientem telefonicznie proponuje przybycie eksperta, który wyjaśni, na czym polega usunięcie ewentualnych uwag oraz ich dalsze procedowanie.
Po wyjściu z lokalu właściciel mieszkania udaje się do biura odbiorowego, gdzie spotyka się pracownikiem działu relacji. To właśnie wtedy zostaje podpisany protokół odbioru, wydawane są klucze do mieszkania oraz innych pomieszczeń, a także pilot do garażu.
Definicja tzw. stanu deweloperskiego może się różnić w zależności od standardów inwestora, dlatego należy pamiętać, co obejmuje ten standard wykończenia.
W przypadku inwestycji Skanska mieszkanie jest przystosowane do tego, aby natychmiast rozpocząć wszystkie prace wykończeniowe. W lokalach znajdują się, m.in.:
Do sprawdzenia mieszkania warto przygotować sobie narzędzia, które ułatwią dokładną weryfikację:
Sprawdzenie lokalu, w którym wykonane zostały już zaawansowane prace wykończeniowe, należy zweryfikować te same elementy, co w przypadku stanu deweloperskiego, oraz kilka dodatkowych kwestii:
Odbiór swojego pierwszego mieszkania to duże przeżycie, dlatego warto się do niego przygotować. Zaznajomienie się z Instrukcją Użytkowania pozwoli przygotować dodatkowe pytania do specjalisty.
Warto wykorzystać maksymalnie czas samodzielnie spędzony w mieszkaniu na działanie w skupieniu, a wszystkie wątpliwości rozwiewać podczas rozmowy z pracownikiem dewelopera.
Dzięki temu klient zyskuje pewność, że ewentualne usterki zostaną usunięte, a mieszkanie będzie gotowe na wprowadzenie się właściciela.
Witaj na blogu Skanska
Znajdziesz tu porady aranżacyjne oraz remontowe, informacje o nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym, a także rozmowy z inspirującymi ludźmi i wiele ciekawostek o życiu w dużym mieście.
Odpowiedz na komentarz