W związku z informacjami, jakie pojawiają się w przestrzeni publicznej, pragniemy sprostować kilka nieścisłości oraz przedstawić nasze stanowisko.
1. W sierpniu br. odbyły się spotkania przedstawicieli Skanska z Radami Wspólnot Park Ostrobramska 1 i Optyków 5b, w trakcie których okazało się, że Rady mają odmienne zdanie w kwestii organizacji dróg dojazdowych w ramach osiedla. Budynki były oddawane na przestrzeni wielu ostatnich lat i od tego czasu budynkami i terenem zarządzają wspólnoty mieszkaniowe, a my nie mamy wpływu na decyzje podejmowane przez poszczególne wspólnoty.
2. Dojazd do budynków: na etapie projektowania i budowania osiedla zaprojektowaliśmy drogi dojazdowe i zapewniliśmy odpowiednią służebność. Nie jesteśmy w stanie ingerować w sposób zarządzania tymi drogami, który jest realizowany przez wspólnoty. Kwestia sporna dotycząca postawienia szlabanów nie była z nami konsultowana. Jest to wyłączna decyzja wspólnoty mieszkaniowej.
3. Zarządzanie budynkami: wg standardu przyjętego przez naszą spółkę nie narzucamy nieodwoływalnego zarządu. Zarządca może być zmieniony przez wspólnotę w dowolnym momencie, a my w ten proces nie ingerujemy.
4. Zanieczyszczenie gruntu: przed realizacją osiedla zostały wykonane badania geologiczne i środowiskowe, które potwierdziły zanieczyszczenie gruntu, znajdującego się w miejscu dawnych Zakładów Optycznych. W takim przypadku, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w trakcie procesu realizacji przeprowadzana jest remediacja gruntu na terenie osiedla, a po jej zakończeniu Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydaje zaświadczenie o skutecznym przeprowadzeniu remediacji. Takie zaświadczenia zostały także wydane w stosunku do terenu zasiedlonego już osiedla przy ul. Optyków.
5. Zabudowa sąsiednich nieruchomości: nie jesteśmy właścicielem sąsiednich nieruchomości i nie możemy odpowiadać za sposób ich zagospodarowania ani za komunikację tych planów publicznie.
6. Usterki: powoływana w mediach kwestia usterki przeciekającej ściany została usunięta i rozwiązana w 2021 roku. Pozostałe usterki zgłaszane do dewelopera są usuwane w ramach rękojmi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dążymy do bezzwłocznego usuwania usterek, jednak z powodów obiektywnych (np. warunki atmosferyczne albo dostępność części zamiennych) nie zawsze jest to możliwe tak szybko, jak oczekują tego Klienci. O planowanym terminie usunięcia usterki Klienci są informowani.
7. Wózkownia: Pragniemy wyjaśnić, że zgodnie z materiałami sprzedażowymi, udostępnianymi nabywcom mieszkań, wózkownia była zaplanowana i zaznaczona opisem „wózkownia” na parterze budynku przy ul. Optyków 3 i w tym miejscu została zrealizowana.
Zawsze dążymy do transparentności i uczciwości w naszej komunikacji z Klientami oraz Mediami. Liczymy, że niniejsze oświadczenie wyjaśniło wszelkie wątpliwości.
Skanska Residential Development Poland Sp. z o.o.