Lagom w praktyce
Anna Strożek
|
17 listopada 2014
Znasz butelki pokazujące, kiedy napój jest schłodzony do optymalnej temperatury? Tak? No to przynajmniej raz Twoje opakowanie coś do Ciebie powiedziało!
Piękne opakowania zachęcają do kupowania. Spełniają te same funkcje, co slogany reklamowe i uzupełniają je. Design produktowy jest ważny – głównie pod względem marketingowym. Czy opakowania mogą służyć konsumentowi? Czy mogą zacząć do Ciebie mówić? Pomysł jak z sci-fi? Niekoniecznie.
Gdyby tak pudełko komunikowało o zbliżającym się końcu daty ważności, za pomocą widocznych oznaczeń? Komunikując Ci niebieskim kolorem o tym, że do hermetycznie zapakowanej żywności dostało się powietrze, bo opakowanie jest nieszczelne? To nie żart! Istnieje duże prawdopodobieństwo, że już niedługo te informacje będą powszechnie umieszczane na opakowaniach produktów. Opakowania nowej generacji oddziałują na zapakowany produkt. Zrywają z konwencją obojętności, wpływają na warunki przetrzymywanej żywności i kontrolują jej jakość. W opakowaniach aktywnych stosuje się np. technikę MAP, czyli zmodyfikowaną atmosferę, która hamuje rozwój bakterii i pleśni.
Co o tym sądzicie? Bylibyście skłonni zapłacić nieco więcej za informacje, które bez problemu odczytalibyście z opakowań? Świadomość konsumencka wzrosłaby, czy wprost przeciwnie – szli byśmy na łatwiznę?
Witaj na blogu Skanska
Znajdziesz tu porady aranżacyjne oraz remontowe, informacje o nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym, a także rozmowy z inspirującymi ludźmi i wiele ciekawostek o życiu w dużym mieście.
Odpowiedz na komentarz