Lagom w praktyce

Co Ci powie opakowanie?

Anna Strożek

|

17 listopada 2014

Znasz butelki pokazujące, kiedy napój jest schłodzony do optymalnej temperatury? Tak? No to przynajmniej raz Twoje opakowanie coś do Ciebie powiedziało!

Piękne opakowania zachęcają do kupowania. Spełniają te same funkcje, co slogany reklamowe i uzupełniają je. Design produktowy jest ważny – głównie pod względem marketingowym. Czy opakowania mogą służyć konsumentowi? Czy mogą zacząć do Ciebie mówić? Pomysł jak z sci-fi? Niekoniecznie.

Gdyby tak pudełko komunikowało o zbliżającym się końcu daty ważności, za pomocą widocznych oznaczeń? Komunikując Ci niebieskim kolorem o tym, że do hermetycznie zapakowanej żywności dostało się powietrze, bo opakowanie jest nieszczelne? To nie żart! Istnieje duże prawdopodobieństwo, że już niedługo te informacje będą powszechnie umieszczane na opakowaniach produktów. Opakowania nowej generacji oddziałują na zapakowany produkt. Zrywają z konwencją obojętności, wpływają na warunki przetrzymywanej żywności i kontrolują jej jakość. W opakowaniach aktywnych stosuje się np. technikę MAP, czyli zmodyfikowaną atmosferę, która hamuje rozwój bakterii i pleśni.

Co o tym sądzicie? Bylibyście skłonni zapłacić nieco więcej za informacje, które bez problemu odczytalibyście z opakowań? Świadomość konsumencka wzrosłaby, czy wprost przeciwnie – szli byśmy na łatwiznę?

design
Skanska
zrównoważony rozwój

|

Napisz komentarz

Odpowiedz na komentarz