Zapytaj eksperta
Redakcja
|
31 sierpnia 2022
My rozpoczynamy proces odbiorowy od wysłania Instrukcji Użytkowania klientowi na wskazany adres mailowy. To ważny dokument, który umożliwi przyszłym mieszkańcom dokładne zapoznanie się z zasadami utrzymania oraz użytkowania lokalu.
Dzień przed odbiorem, właściciel otrzymuje wiadomość SMS z adresem lokalu oraz z kodem do domofonu. Co istotne, aby ułatwić przyszłemu mieszkańcowi inwestycji dotarcie do jego mieszkania, na terenie osiedla ustawiane są specjalne oznaczenia, wskazujące drogę.
Na terenie osiedla ustawiane są oznaczenia, ułatwiające dotarcie do mieszkania.
Odbiór ma charakter hybrydowy, tzn. w pierwszym etapie właściciel dokonuje oglądu mieszkania samodzielnie, bez obecności pracownika firmy deweloperskiej. Trwa to zwykle około godziny.
Następnie pracownik działu relacji z klientem telefonicznie proponuje przybycie eksperta, który wyjaśni, na czym polega usunięcie ewentualnych uwag oraz ich dalsze procedowanie.
Po wyjściu z lokalu właściciel mieszkania udaje się do biura odbiorowego, gdzie spotyka się pracownikiem działu relacji. To właśnie wtedy zostaje podpisany protokół odbioru, wydawane są klucze do mieszkania oraz innych pomieszczeń, a także pilot do garażu.
Biuro odbiorowe.
Definicja tzw. stanu deweloperskiego może się różnić w zależności od standardów inwestora, dlatego należy pamiętać, co obejmuje ten standard wykończenia.
W przypadku inwestycji Skanska mieszkanie jest przystosowane do tego, aby natychmiast rozpocząć wszystkie prace wykończeniowe. W lokalach znajdują się, m.in.:
Do sprawdzenia mieszkania warto przygotować sobie narzędzia, które ułatwią dokładną weryfikację:
Sprawdzenie lokalu, w którym wykonane zostały już zaawansowane prace wykończeniowe, należy zweryfikować te same elementy, co w przypadku stanu deweloperskiego, oraz kilka dodatkowych kwestii:
Odbiór swojego pierwszego mieszkania to duże przeżycie, dlatego warto się do niego przygotować. Zaznajomienie się z Instrukcją Użytkowania pozwoli przygotować dodatkowe pytania do specjalisty.
Warto wykorzystać maksymalnie czas samodzielnie spędzony w mieszkaniu na działanie w skupieniu, a wszystkie wątpliwości rozwiewać podczas rozmowy z pracownikiem dewelopera.
Dzięki temu klient zyskuje pewność, że ewentualne usterki zostaną usunięte, a mieszkanie będzie gotowe na wprowadzenie się właściciela.
Witaj na blogu Skanska
Znajdziesz tu porady aranżacyjne oraz remontowe, informacje o nowoczesnym budownictwie mieszkaniowym, a także rozmowy z inspirującymi ludźmi i wiele ciekawostek o życiu w dużym mieście.
16 kwietnia 2025
8 kwietnia 2025
21 marca 2025
17 lutego 2025
Odpowiedz na komentarz